Kanel, ingefær, stjernefrukt, nellik…

No sitt eg på hotellet i Dar es Salaam, og i natt så reiser vi ut til flyplassen, så går turen til siste stopp før heimreisa. Skriv tirsdagskveld, men har ikkje nett så får ikkje lagt det ut før seinare.

Altså no.

Før overskrifta gir meining, nokre glimt frå siste dagane i Zanzibar, frå Stone Town.

Er ein del slitte og gamle hus i byen, men eg likar dei. Det har sin sjarm.
Er ein del slitte og gamle hus i byen, men eg likar dei. Det har sin sjarm.
Skulle gjerne tatt litt meir bilder inne i byen, men fann liksom ikkje fram så godt. Plutselig stoppe vegen, eller så er det berre masse lange gater rundt og rundt.
Skulle gjerne tatt litt meir bilder inne i byen, men fann liksom ikkje fram så godt. Plutselig stoppe vegen, eller så er det berre masse lange gater rundt og rundt.
Eit par fine syklar som stod parkert utanfor hotellet vi budde på i Stone Town. Vi budde på same hotell begge gongane vi var i Stone Town, Tanzanite Inn. Fin plass. Ligg eit steinkast frå Murcarry huset. Freddy Murcary var født på Zanzibar.
Eit par fine syklar som stod parkert utanfor hotellet vi budde på i Stone Town. Vi budde på same hotell begge gongane vi var i Stone Town, Tanzanite Inn. Fin plass. Ligg eit steinkast frå Mercury huset. Freddie Mercury var født på Zanzibar.
Einvegskjøring gjennom her. Vi gjekk den vegen då vi skulle kome oss til ferja.
Einvegskjøring gjennom her. Vi gjekk den vegen då vi skulle kome oss til ferja.

Før vi reiste frå Stone Town i dag, så var vi ein gjeng som reiste på Spice Tour. Det var kjempekjekt! Zanzibar er krydderøy, så det var veldig kjekt å få med seg. Vi fekk sjå og lukte på ulike blader, stilkar og frukter, for gjette kva det var slags krydder eller frukt det var. Veldig gøy, og lært mykje om krydder som eg ikkje visste. Har alt glømt halvparten, så det er kjipt, men har no hørt det vertfall. Etterpå kunne vi kjøpe med oss krydder, var veldig billig i forhold til kva du må betale for i bodene inne i byen.

Utrulig nydelig når alle blomstrane hadde falt ned. Skulle gjere sett det når treet var i blomst og, sikkert heit nydeleg.
Utrulig nydelig når alle blomstrane hadde falt ned. Skulle gjere sett det når treet var i blomst, sikkert heit nydeleg.
Jack fruit. Smakte som ein blanding av mange og ananas. Litt tjukk, seig, sprø konsistens. Helt ok, men var nok med ein smakebit.
Jackfruit. Smakte som ein blanding av mango og ananas. Litt tjukk, seig, sprø konsistens. Helt ok, men var nok med ein smakebit.
Kakaobønner. Store med mange bønner inni. Utrulig kult å ha sett. På zanzibar brukte dei det ikkje for å lage sjokolade, men kva dei brukte det til hugsar eg ikkje.
Kakaobønner. Utrulig kult å ha sett. På zanzibar brukte dei det ikkje for å lage sjokolade, men kva dei brukte det til hugsar eg ikkje.
Kaffibønner, to bønner i kvar, ser bønnene dei helt oppe på handa. Ikkje klare til bruk enda da.
Kaffibønner, to bønner i kvar,  dei oppe på handa. Ikkje klare til bruk enda da.
Kaffibønner.
Kaffibønner.
Muskatnøtt, ante ikkje at dei var så flotte! Inni er den kvit. Det raude utanpå brukar dei og, trur kanskje han sa at det vart brukt i Pilau ris.
Muskatnøtt, ante ikkje at dei var så flotte! Inni er den kvit. Det raude utanpå brukar dei og, trur kanskje han sa at det vart brukt i blant anna Pilau ris.
Så har eg drukke frå fersk kokkosnøtt, likte det eigentleg ikkje. Var for søtt, men utulig kult å ha smakt. Vi åt og kokkosen, den eg hadde her var lite og kokosmassa ver veldig blaut, det var ikkje så godt, de større var tørrare og smaka mykje betre.
Så har eg drukke frå fersk kokkosnøtt, likte det eigentleg ikkje. Var for søtt, men utulig kult å ha smakt. Vi åt og kokkosen, den eg fekk var liten og kokosmassa ver veldig blaut, det var ikkje så godt, dei større var tørrare og smaka mykje betre.
Her var det ein som klatra oppi treet og rista det, og ein anna som gjekk å samla inn frukta så vi skulle få smake. Det var mandarin. Kjempegod.
Her var det ein som klatra oppi treet og rista det, og ein anna som gjekk å samla inn frukta så vi skulle få smake. Det var mandarin. Kjempegod.
Gurkemeie, farga godt av kan ein sei. Den blir tatt i frå rota på dei plantane bak. På fingeren min ser dokke ein ring laga av blad, der gjekk folk undt heile tida å laga ting som dei feste på oss. Hadde armeband, ring, veske og smykke forma som ein frosk rundt halden før turen av over.
Gurkemeie, farga godt av kan ein sei. Den blir tatt i frå rota på dei plantane bak. På fingeren min ser dokke ein ring laga av blad, der gjekk folk undt heile tida å laga ting som dei feste på oss. Hadde armeband, ring, veske og smykke forma som ein frosk før turen av over.
Stjernefrukt til oss.
Stjernefrukt til oss.
Stjernefrukt, alle fekk vi med oss ein. Åt den før eg for frå hotellet. Utrulig god frukt, minnar om stikkelsbær.
Stjernefrukt, alle fekk vi med oss ei heil frukt. Åt den før eg for frå hotellet. Utrulig god frukt, minnar om stikkelsbær.
Stjernefrukttre.
Stjernefrukttre.
Nellik.
Nellik.
Denne heite Breadfruite. Guiden stod og song Jambo-sangen til frukta. Anar ikkje kvifor, men greitt nok.
Denne heite Breadfruit. Guiden stod og song Jambo-sangen til frukta. Anar ikkje kvifor, men greitt nok.
Denne heite Lipstickfruite. Veldig fin.
Denne heite Lipstickfruite. Veldig fin.
Når du knuste kulene så vart det raudmaling.
Når du knuste frøa så vart det raudmaling.
Kan brukast som neglelakk, leppestift, ansiktsmaling eller som Masaiane gjer å ha det i håret.
Kan brukast som neglelakk, leppestift, ansiktsmaling eller som Masaiane gjer – ha det i håret.
Guiden kakka i stammen på treet og det pippla ut væske som han smørte på huda. Det var jod!
Guiden kakka i stammen på eit tre, og det pippla ut væske som han smørte på huda. Det var jod!
Chilli.
Chili.
Krememrhust mitt fylte seg opp. Vi fekk med prøvar på det meste av der vi lukta på. Her er Lipstickfrout, Starfrout, kanelrot, kanelbark, ylangylang, sitrongras, kaffebønne, ingefær, pepperblad, muskatnøtt, og veldig mykje anna oppi. Det lukte fantastisk!
Krememrhust mitt fylte seg opp. Vi fekk med prøvar på det meste av det vi lukta på. Her er Lipstickfrout, Starfrout, kanelrot, kanelbark, Ylangylang, sitrongras, kaffibønner, ingefær, pepperblad, muskatnøtt, og veldig mykje anna oppi. Det lukta fantastisk!
Etter turen var over så kunne vi få kjøpe krydder.
Etter turen var over så kunne vi få kjøpe krydder.
Har gledd med til å handle krydder, kjekt å ha sjølv og kjekt å gi i gåve.
Har gledd med til å handle krydder, kjekt å ha sjølv og kjekt å gi i gåve.

Var virkelig ein kjempekjekk dag, og så glad for av vi reiste. Var mykje eg ville gjere når eg var på Zanzibar, men hadde liksom ikkje gjort noke av det for det har vore så deilig å ikkje gjer noko. Så er glad fort at eg fekk med meg noko anne er sol og bading før eg reiste.

No er det då onsdag, og vi har kome til Cape Town, og her er kaldt!!! Masse vind og ingen sol. Skal bli sol seinare da. Gler meg veldig til denne veka. Store planar, og håpar eg får gjort det meste av det eg har lyst til.

– Marthe

2 thoughts on “Kanel, ingefær, stjernefrukt, nellik…

Legg att eit svar

